OM Suhr Management

25 års ledelseserfaring i danske, nordiske og europæiske roller

Suhr Management er drevet af Jørgens Suhr. Jørgen Suhr har over 25 års praktisk ledelseserfaring inden for it-branchen i danske, nordiske og europæiske roller – senest som nordisk leder hos IBM.

Jørgen Suhr har med afsæt i digitale forandringsprojekter udviklet og drevet service-, konsulent-, og salgsorganisationer igennem det meste af sin karriere. Jørgen Suhr er desuden en erfaren virksomhedsleder inden for teknisk og rådgivende salg og levering af tjenester.

Jørgen Suhrs ledelsesfokus er på forretningsresultater, menneskers udvikling og gennemtænkte ledelsesprogrammer og er baseret på et stærkt kundefokus, der forstår de behov og værdier, det kræver for at skabe en varig kundeløsning. Han har erfaring med værdibaseret salg, en stærk rådgivningskompetence, projektstyringsevner og stor erfaring med at drive og udvikle kundetilfredshedprogrammer.

Ledelse, salg og teknologi i 20 år hos IBM

Jørgen Suhr har over 20 års erfaring fra teknologivirksomheden IBM – senest som nordisk, teknisk salgschef for en forretningsenhed, der leverer løsninger inden for handel, marketing og supply chain.

Han har haft omsætnings- og resultatansvar for europæiske og nordiske forretningsenheder i en stor del af sin erhvervskarriere. Det har været inden for en bred vifte af informationsteknologiske løsninger lige fra marketingløsninger til softwareprodukter, der understøtter samarbejde mellem mennesker (Social Software). Han er en erfaren leder af medarbejdere og af andre ledere, og han er blevet tildelt IBM’s European People Leadership Award. Hertil har han gennem en længere årrække arbejdet med de seneste trends inden for bl.a. kunstig intelligens.

Jørgen Suhr har løbende suppleret med flere anerkendte internationale træningsprogrammer inden for disse områder (Miller Heiman, PMI, Insead).

Forandringsprojekter:

  • Transformering af nordisk teknisk salgsorganisation med fokus på forretning og cognitive og cloud computing
  • CSR-drevet turismeudvikllings-projekt i Mexico
  • Turnaround af motivation og resultater hos teknisk team hos IBM i Finland
  • Etablering af ny ledelsesstruktur for IBM’s nordiske software konsulentforretning
  • Strategisk kundetilfredshedsinitiativ hos IBM
  • Etablering af fælles europæisk software supportorganisation hos IBM
  • Implementering af konsulentværktøjer hos IBM/Lotus
  • Opbygning af salgs- og marketingorganisation hos Origin
  • Konsolidering af mail-platform for Philips

Medlemskaber, certificeringer m.v.:

  • C4– paraplyorganisation for erhverv, handel, kultur, turisme og uddannelse i Hillerød
  • Lederne / Virksom
  • Dansk Erhverv
  • Vækstforum, Region Hovedstaden (2018)
  • IBM Corporate Service Corps alumni (CSC)
  • Badges inden for bl.a. Design Thinking og Retail Foundations
  • IBM European People Leadership Award, IBM’s Hundred Percent Club

Partnerskaber

“Det kan kun gå for langsomt – tror man nogen gange – når man er klar til at implementere en ny strategi med spændende forandringer. Sådan kan man nemt blive fanget af sin egen skygge, når der skal gennemføres forandringsprojekter. Jeg har været der. Jeg ved, at hvis man ikke forstår hvordan medarbejderne involveres, og hvordan der kommunikeres, så går det nemt galt.”

Menu